Potasyum İçeren Yiyecekler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
20 Haziran 2024

Potasyum İçeren Yiyecekler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Potasyum, vücudumuzun pH değerini dengede tutmak, kas ve sinirlerin normal fonksiyonlarını gerçekleştirmek ve yüksek tansiyon riskini azaltmak gibi önemli görevleri bulunmaktadır.

Vücudumuzda bulunan potasyumun hemen hemen %95'i hücrelerde yer almaktadır. Potasyum eksikliği, bu mineralin birçok besinde bulunması sebebiyle sık sık görülmemektedir. Ancak yoğun fiziksel aktivite, uzun süreli ishal, aşırı terleme, yetersiz su tüketimi gibi durumlar vücudumuzun potasyuma ihtiyaç duymasına neden olabilir.

Bu gibi durumlarda havuç, domates gibi sebzeler tüketerek potasyum eksikliğini dengeleyebiliriz. Potasyum aynı zamanda diyabet, katarakt, osteoporoz ve hepatit gibi hastalıklardan korunmak için de önemlidir. Bu açıdan tedavi amaçlı oldukça önemli bir konumdadır.

Potasyum eksikliğimizi birçok yiyecekten sağlayabilmemiz mümkündür. Potasyum ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz bazı yiyecekler aşağıda belirtilmiştir. Ancak bu besinleri tüketmeden önce mutlaka bir uzmana danışarak doğru beslenme yöntemiyle tüketilmelidir. Çünkü bazı besinlerin tüketimi herkes için uygun olmayabilir. Kullanırken yaş durumunuz ve sağlık koşullarınız bunu belirlemektedir.

Patates

1 adet orta boy haşlanmış patates 515 mg potasyum içermektedir. Bu miktar günlük potasyum ihtiyacımızın %15'ini karşılamaktadır.

Mercimek

100 gram mercimek, günlük potasyum ihtiyacımızın %11'ini karşılamaktadır. Aynı zamanda demir ihtiyacımızın %19'unu da karşılamaktadır.

Domates

1 adet orta boy domates, 292 mg (Günlük ihtiyacın %8'i) kadar potasyum içermektedir.

Somon

Somon ve diğer soğuk deniz balıkları iyi birer potasyum kaynağı olarak bilinmektedir. 100 gram somonda ortalama olarak 630 mg potasyum bulunmaktadır.

Kuru Kayısı

Yarım çorba kasesi kadar kuru kayısı (Yaklaşık olarak 65 gr) günlük potasyum ihtiyacının %22'sini karşılayacak kadar (755 mg) potasyum içermektedir.

Ispanak

100 gram haşlanmış ıspanak, günlük potasyum ihtiyacımızın %13'ünü karşılamaktadır. Ispanak ayrıca besin lifi, protein, A, C, E, K ve B6 vitaminleri, kalsiyum, fosfor, magnezyum, folat, çinko, bakır ve manganez minerallerini de içermektedir.

Pancar

100 gram haşlanmış pancar, günlük potasyum ihtiyacımızın %9'unu karşılamaktadır. Ancak pancarın kalorisinin büyük bölümü şekerden geldiği için dikkatli tüketilmesi önerilmektedir.

Kivi

1 adet orta boy kivi, yaklaşık olarak 252 mg potasyum içermektedir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Potasyum Fazlalığı Riskleri ve Faydaları Nelerdir?

Potasyum Fazlalığı Riskleri ve Faydaları Nelerdir?

Potasyum Manganat

Potasyum Manganat

Günlük Potasyum İhtiyacı Potasyum İçeren Besinler

Günlük Potasyum İhtiyacı Potasyum İçeren Besinler

Potasyum Tiyosülfat Fotosentez

Potasyum Tiyosülfat Fotosentez

Potasyum Eksikliği Nedenleri?

Potasyum Eksikliği Nedenleri?

Güncel

Potasyum Hidroksit Zararları Nelerdir?

Potasyum Hidroksit Zararları Nelerdir?

Güncel

Losartan Potasyum Nedir? ve Özellikleri

Losartan Potasyum Nedir? ve Özellikleri